Thursday, January 26, 2012

Sjalen formar sig, sakta men säkert...



 Jag bara råkade... Alltså... Ah!!! Ni vet ju... man går in i en garnaffär, med en klar hållning till att man bara ska ett par knappar och annars bara titta lite. TITTA!!! Hur lätt är det att bara titta när hela afären är fylld av underbara färger och doftar av ull.

Knapparna, de köpte jag med mig precis som jag hade bestämt, men sen...
Ja, ni kan säkert räkna ut vad som hände! Och denna gången hände Manos silkblend i gröna färger :-) Sorry sis, vet att du gärna vill ha dem :-* Det ska bli en kort klänning med isländskt inspirerat mönstre, är tanken. Sen råkade en virknål hoppa ner i påsen också... och en dödskalleknapp som jag var tvungen att ha.

Sjalen börjar att forma till sig också, den blir så fin, och går ganska snabbt med. Underbart!! Så mitt i flyttröran, tar jag välförtjänta pauser och stickar och virkar för livet, så jag kan få lov att börja på nästa projekt. :-D
Kram på er alla därute i vinterkylan.




0 kommentarer:

Post a Comment