Tuesday, January 17, 2012

färdig och nytt igen...

Jaha... då var man färdig igen. Skönt först, sen kommer den värsta fasen hos stickerskan/stickaren... VAD SKA JAG GÖRA NU???

Jag stickade lite framochtillbaka, repade upp, började om igen. Fasen också!!
Kollade igenom något som kändes som tusenvis av mönster. Antingen för mycket utmaning eller för tråkigt, eller för gulligt... BLÄÄÄ!!!

Men...
Alldeles plötsligt hittade jag detta mönster, på en museumssjal stickad år 1897, och mycket vacker.
Det mesta av mitt garn är tyvärr nerpackat, eftersom jag ska flytta om ett par veckor. Men ett impulsinköpt nystan av det vackraste Kaunigarn i lila nyanser, har fått lov att bli liggande framme :-)

Så nu har jag börjat, och det går snabbt. Hann inte ens ta bild på mina färdiga Pippistrumpor (som blev ljuvliga!!) men det kommer... Lovar!

:-* Love y'all :-*



0 kommentarer:

Post a Comment