Sunday, December 18, 2011

bråttom i juletiden...

Jaha... Då var julen igångskjuten ;-) Hela helgen har vi julat, både med paket (eftersom mina barn är hos deras pappa julafton) och med annat som gör att det känns juligt.


 Bland annat, pyntade vi pepparkakorna vi bakade för ett par veckor sedan.
 Barnen var glada för både den rosa och skrikande cerisa kristyren, och allt strössel. Jag var mest glad för att få pynta kakorna på ett sätt man INTE får lov :-D Det var mycket roligare än att göra snirkliga fina kristyrpyntningar. Många hippie/peace kakor, några "nu är jag sur"kakor, rätt så många nakenkakor, lite rock'n rollkakor och ett par Toyota och Hyundaikakor och en enkel "min bil är större än din, ja alltså en BMW!!!"kaka.

Fast jag gillar ändå barnens kakor bäst... Alltså de som är överpyntade, med MASSOR av kristyr i alla färger og strössel. Varje kaka har tagit lång, lång tid att pynta <3

Efter kakorna var klara, gjorde vi små fina chokladbollar och god julig smörkola. Ni vet sådan som smälter på tungan och gör att man blir helt salig. Så skit i allt annat, smörkolan e det som gör att det känns juligt.

God jul på er allihopa <3<3<3 xxx


0 kommentarer:

Post a Comment