Monday, November 7, 2011

Sticka, sticka, sticka...

Sticka, sticka, sticka... Hinner ju knappt med att göra annat än att sticka. Och jag har bestämt mig för (nästan iallafall) att bli färdig innan jag startar på något nytt.
Det lyckas faktiskt rätt så bra för tiden 0:-)
Fast... jag FICK lov att göra en liten avstickare (ja jag vet... av STICKARE, hehehe) imellan två strumpor... Det är så att det har kommit en liten ny i familjen, och då måste man ju få lov att sticka något litet som present. Det kan ju såklart inte vänta!!! Jag var nere i garnaffären och klappade på garn och köpte två nystan svart, och tre knappar. Det ska bli en helt klassisk bebiväst i ribstickat :-) Men eftersom jag varken gillar gulleblå eller rosa, så fick den bli svart med stjärnknappar... en riktig rock'n roll väst! 

Strumpan som blev färdig först blev gigantisk... 
Dumt att inte prova stickfastheten först. Men jag ska prova att tova den lätt, så kanske den passar en julklappsfot?? Vem vet. 

Och det var jättekul att vinkelsticka, massor av maskmarkörer skulle användas, så jag fick fixa ihopa ett gäng på arbetet.
Hej på er ;-)





0 kommentarer:

Post a Comment