Sunday, September 4, 2011

Jösses Amalia... jag trodde väl aldrig!!!

Nu har det hänt!! Jag trodde aldrig att detta skulle ske, jag som är så sjåpig med dessa djur...
Jo det är spindlar jag skriver om. Räliga små djur med alldeles för många ben och snabba är de också, brrrrrr :-P Denna helgen har jag dessutom sett hur en gigantisk spindel i vedboden, kunde hoppa nästan en halv meter, hujedamig!!! Det slog då min ansträngelse med att öva bort min araknafobi i botten, altså, igen HATAR jag spindlar!!!

Fast... igår hände något lite magiskt... Det började med att jag fick syn på en stor (rätt så iallafall) korsspindel, i ett nät. Alltså, det var vad jag trodde först. Jag var duktig och övade mig på att titta på spindeln, på avstånd, och såg då att den höll på att spinna sitt nät. Coolt!!! Den kröp runt, runt, runt och runt, och varje gång den kom till en av tvärtrådarna, knyckte den till med ena benet så att spinntråden sattes fast. Jag blev så imponerad att jag var tvungen att gå närmre för att se vad som hände och då såg jag att den lilla (ja den kändes plötsligt mindre då) spindeln gjorde precis som jag, med mitt sticke... in, runtom dra igenom, vidare till nästa maska.
Otroligt!!! Så fastän att jag inte är helt trygg än vid spindlar har jag nu en respekt och en känsla av samhörighet :-D vi stickar på båda två, bara på var vårat vis.

Kram på er <3

0 kommentarer:

Post a Comment